انتخاب برتر/ یک سوم از کاربران رسانه های اجتماعی در آمریکا در حال ایجاد حساب های جعلی هستند
این مطالعه نشان داد که تگزاس، فلوریدا و نیویورک سه ایالت برتر با بیشترین میزان کاربران جعلی درگیر در شبکه های اجتماعی هستند.
حسابهای فیک رسانههای اجتماعی معمولاً با شبکههای ربات مرتبط هستند، اما برخی تحقیقات منتشر شده نشان داد که بسیاری از کاربران رسانههای اجتماعی به دلایل مختلف حسابهای جعلی خود را ایجاد میکنند.
بر اساس نظرسنجی از 1500 کاربر رسانه های اجتماعی ایالات متحده که توسط USCasinos.com انجام شد، از هر سه کاربر رسانه های اجتماعی ایالات متحده، یک نفر دارای چندین حساب در پلتفرم های رسانه های اجتماعی است که از آنها استفاده می کنند. از بین افرادی که چندین حساب دارند، تقریباً نیمی (48٪) دو یا چند حساب اضافی دارند.
دلایل ایجاد حسابهای اضافی متفاوت است، اما بیشترین ذکر شده عبارتند از: «به اشتراک گذاشتن افکارم بدون قضاوت» (41٪) و “جاسوسی از نمایه دیگران” (38٪).
انگیزه های دیگر ایجاد اکانت های جعلی عبارتند از: «افزایش شانس من برای برنده شدن در مسابقات آنلاین» (13 درصد)، «افزایش لایک، فالوور و سایر معیارهای حساب واقعی من» (5 درصد)، برای فریب دادن دیگران (2.6 درصد) و کلاهبرداری از دیگران (0.4٪).
هنگامی که از آنها پرسیده شد که آنها حساب های جعلی خود را کجا ایجاد می کنند، پاسخ دهندگان اغلب نام توییتر (41٪) و پس از آن فیس بوک (31٪) و اینستاگرام (28٪) را انتخاب کردند.
اینس فریرا، یکی از نویسندگان این مطالعه، اشاره کرد که توییتر از این تحقیق توسط سایت فهرست راهنمای کازینو آنلاین الهام گرفته است. او گفت: ما این مطالعه را عمدتاً به دلیل سر و صدایی که در مورد ایلان ماسک و معامله توییتر وجود داشت آغاز کردیم.
این معامله در حال حاضر در دادگاه ها بسته شده است و به اختلاف بین ماسک و هیئت مدیره توییتر بر سر تعداد حساب های جعلی در این پلتفرم بستگی دارد.
جاسوسان تغییر جنسیت
افراد حسابهای خودکار دارند چیزهایی که توسط ربات ها اجرا میشوند و اغلب برای ارسال هرزنامه استفاده میشوند. این همان حساب جعلی است که ایلان ماسک ادعا می کند توییتر تعداد زیادی از آن را دارد. پس از آن حسابهای مستعار وجود دارد که در اینجا بررسی میشود. آنها توسط کاربرانی اداره می شوند که نمی خواهند از نام واقعی خود استفاده کنند.
این نظرسنجی همچنین نشان داد که هنگام ایجاد حسابهای جعلی، اکثر کاربران جنسیت خود را حفظ میکنند (80.9%). این نظرسنجی اشاره کرد که استثنای اصلی این عمل زمانی است که کاربران می خواهند از حساب های دیگر جاسوسی کنند. سپس آنها طرفدار ایجاد یک حساب جعلی از جنس مخالف هستند. به طور کلی، حدود یک نفر از هر 10 شرکتکننده در نظرسنجی (13.1%) گفتند که هنگام ایجاد حسابهای جعلی از جنس مخالف استفاده میکنند.
حساب های ایجاد شده بدون مجازات
این مطالعه همچنین نشان داد که اکثریت سازندگان حساب جعلی (53.3٪) دوست دارند این تمرین را از دایره داخلی آشنایان خود مخفی نگه دارند. هنگامی که آنها حساب های جعلی خود را ذکر می کنند، به احتمال زیاد آنها را به دوستان خود (29.9٪) و پس از آن خانواده (9.9٪) و شرکا (7.7٪) معرفی می کنند.
بر اساس این مطالعه، به نظر می رسد که سازندگان حساب های جعلی این کار را بدون مجازات انجام می دهند. وقتی از آنها پرسیده شد که آیا حسابهای جعلی آنها تا به حال به پلتفرمهایی که در آن ایجاد شدهاند گزارش شده است، 94 درصد از شرکتکنندگان پاسخ منفی دادند.
هر چند وقت یکبار این پلتفرمها الگوریتمهای جدیدی را برای گزارش این حسابها منتشر میکنند، اما اکثر آنها هرگز گزارش نمیشوند. حسابهای جعلی زیادی وجود دارد و افراد میتوانند آنها را به راحتی ایجاد کنند، شناسایی همه آنها واقعاً سخت است.
پس از قرارداد ایلان ماسک با توییتر، این پلتفرمها کمی بیشتر به فکر فرو رفتند که چگونه این کار را انجام میدهند.
تقلبی های بی ضرر؟
برخلاف حسابهای جعلی ایجاد شده توسط رباتها، حسابهای جعلی ایجاد شده توسط کاربران برای پلتفرمهایی که میزبان آنها هستند، آسیب کمتری دارند.
تئوری وجود دارد که نشان میدهد افراد زمانی که از یک حساب مستعار استفاده میکنند یا اکانتی که به هویت واقعی آنها مرتبط نیست، بیشتر بدرفتاری میکنند، اما از دیدگاه اعتدال، ممنوع کردن حساب مستعار تفاوتی با ممنوع کردن یک شخص واقعی ندارد.
در حالی که حسابهای ربات به مدل کسبوکار یک پلتفرم رسانههای اجتماعی کمک نمیکنند، حسابهای کاربری جعلی کمک میکنند.
اگر حساب مستعار توسط یک انسان واقعی استفاده می شود، آنها همچنان تبلیغات می بینند.این مانند یک ربات نیست که بدون دخالت انسانی روی چیزها کلیک کند. صرف نظر از نام روی حساب، اگر آنها تبلیغات مرتبط را تماشا می کنند و به آنها ارائه می شود، از نقطه نظر پلتفرم، واقعاً مشکلی نیست.
این فعالیت در آمار ماهانه کاربران فعال نشان داده میشود، چیزی که پلتفرمها، تبلیغکنندگان و خریداران بالقوه به آن اهمیت میدهند.تعداد کلی حساب ها یک آمار بی فایده است زیرا مردم دائما حساب ها را رها می کنند.”
با این حال هر نوع حساب جعلی اعتبار یک پلتفرم رسانه های اجتماعی را تضعیف می کند. در برخی مواقع، تعداد کاربران تقلبی بیشتر از کاربران واقعی خواهد بود، بنابراین آنها باید اکنون کاری برای این موضوع انجام دهند.